Home » Opdrachten » Promotie en stimulering duurzaam toerisme in Karimenga – opzetten marketingbeleid
GRE-08
  • Land
  • Ghana
  • Omgeving
  • Platteland, Binnenland
  • Themas
  • Marketing en PR, Toerisme, Duurzaam toerisme, Pro-poor toerisme, Management en ontwikkeling
  • Type werk
  • Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Greenhouse Karimenga

Promotie en stimulering duurzaam toerisme in Karimenga - opzetten marketingbeleid

Dit is een opdracht voor het “pro poor’-toerismeproject Greenhouse Karimenga (kleinschalig duurzaam toerisme om armoede te bestrijden) in het dorp Karimenga (ca. 30 km ten zuiden van Bolgatanga), Noord-Ghana. Het dorp wordt ondersteund met het opzetten van een kleinschalig toerismeproject om inkomen te genereren voor de arme lokale bevolking die voornamelijk afhankelijk is van de landbouw.

Het aantrekken van mensen die al in Ghana verblijven, met het oog op toeristische activiteiten, is goed mogelijk door het vrij grote aantal vrijwilligers in Ghana. Zij willen uitstapjes maken in de weekenden. Daarnaast is er het groeiende aantal individuele reizigers (backpackers). Ook het lokale toerisme (dus Ghanezen zelf die op vakantie gaan) komt langzaam op.

Het project heeft meer naamsbekendheid nodig, want het succes van dit project (= bestrijding van de armoede in het dorp) hangt af van het aantal bezoekers. Optimaal is als je samenwerkt met een lokale bewoner of student (bijvoorbeeld van de business school in Tamale) die daarna verder kan met het marketingbeleid.

NB: de opdrachten voor Greenhouse Karimenga kunnen alle goed met elkaar gecombineerd worden. Zo kun je met meer opdrachten tegelijkertijd bezig zijn.