Home » Opdrachten » Promotie en stimulering duurzaam toerisme in Karimenga – creëren promotiematerialen (film/foto’s)
GRE-12
  • Land
  • Ghana
  • Omgeving
  • Platteland, Binnenland
  • Themas
  • Marketing en PR, Toerisme, Duurzaam toerisme, Pro-poor toerisme
  • Types werk
  • Uitvoerend, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Greenhouse Karimenga

Promotie en stimulering duurzaam toerisme in Karimenga - creëren promotiematerialen (film/foto's)

Dit is een opdracht voor het “pro poor’-toerismeproject Greenhouse Karimenga (kleinschalig duurzaam toerisme om armoede te bestrijden) in het dorp Karimenga (ca. 30 km ten zuiden van Bolgatanga), Noord-Ghana. Het dorp wordt ondersteund met het opzetten van een kleinschalig toerismeproject om inkomen te genereren voor de arme lokale bevolking die voornamelijk afhankelijk is van de landbouw.

In Karimenga kunnen bezoekers verschillende interactieve workshops volgen (bijvoorbeeld een soort boter maken van lokale noten, vissen in de rivier, drummen en dansen, lezen met kinderen of sporten met de jeugd) en er zijn diverse excursies (er is een ‘village tour’, een ‘herbal tour’, de chief of een waarzegger bezoeken).
Het zou geweldig zijn als er een leuk filmpje gemaakt kan worden en/of een goede beschrijving met foto’s. Beiden kunnen gebruikt worden in de marketing en PR van Greenhouse Karimenga.

NB: de opdrachten voor Greenhouse Karimenga kunnen alle goed met elkaar gecombineerd worden. Zo kun je met meer opdrachten tegelijkertijd bezig zijn.