Home » Opdrachten » Ontwikkel nieuwe producten (gezondheidsdranken, snacks), marketing en management van de ‘smoothiebars’ van Youth Harvest Foundation
YHF-02
  • Land
  • Ghana
  • Omgeving
  • Stad, Binnenland
  • Themas
  • Economie en communicatie, Marketing en PR, Gezondheidszorg, Management en ontwikkeling, Onderzoek, Management, Voeding
  • Types werk
  • Uitvoerend, Management, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Youth Harvest Foundation

Ontwikkel nieuwe producten (gezondheidsdranken, snacks), marketing en management van de ‘smoothiebars’ van Youth Harvest Foundation

Een jongerenorganisatie in het noorden van Ghana, genaamd Youth Harvest Foundation (YHF), richt zich op het vergroten van kansen voor de jongeren in de regio en het beperken van tienerhuwelijken en -zwangerschappen.

De organisatie exploiteert daarnaast ook enige smoothiebars, om werk te verschaffen en om lokaal inkomsten te kunnen genereren voor haar projecten. Westerlingen houden van smoothies van zoet fruit; deze worden aangeboden. Maar het blijkt dat de lokale bevolking meer op zoek is naar dranken met uitgesproken gezondheidswaarden, bijvoorbeeld dranken met toegevoegde kruiden of verrijkende eiwitten.

De opdracht is het ontwikkelen van een aantal gezondheidsdranken die aansluiten bij de vraag vanuit de lokale bevolking. Je kunt daarnaast ook kijken of het assortiment aan snacks (nu: tosti’s, springrolls en pannenkoeken) uitgebreid kan worden. Tenslotte kan gekeken worden of via de smoothiebars ook producten voor thuis aangeboden kunnen worden (bijvoorbeeld baobab- of moringa-poeder).

Daarnaast is het zinvol en gewenst om mee te denken en werken aan het verbeteren van logistiek, management en commerciële mogelijkheden voor de verdere ontwikkeling van de smoothiebars. Je kunt zelfs initiatieven ontplooien om nieuwe vestigingen te openen.