Home » Opdrachten » Ontwikkeling marketing strategie voor Awinbono Foundation
AWI-05
  • Land
  • Ghana
  • Omgeving
  • Platteland, Binnenland
  • Themas
  • Economie en communicatie, Marketing en PR
  • Types werk
  • Uitvoerend, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Awinbono
Ontwikkeling marketing strategie voor Awinbono Foundation

Ontwikkeling marketing strategie voor Awinbono Foundation

Awinbono, gevestigd in het dorp Bongo, tien kilometer ten noorden van Bolgatanga in het uiterste noorden van Ghana, wil door middel van het opzetten van een echo-, zorg- en kraamkliniek de algemene gezondheidszorg verbeteren. Awinbono wil graag dat haar goede werk bekender wordt en is op zoek naar mogelijkheden voor ontwikkeling marketing voor haar activiteiten.

De doelen van Awinbono zijn:

  • het terugdringen van eenvoudig te voorkomen ziekten,
  • het terugdringen van moeder- en kindsterfte en
  • het geven van betere voorlichting op scholen over het recht op gezondheidszorg.

De Nederlandse partnerstichting Awinbono geeft invulling aan haar missie en visie door het financieren van een aantal projecten. Deze zijn:

  1. Het duurzaam opzetten van een echokliniek, een apotheek en een laboratorium in Bongo. Duurzaam betekent ook financieel zelfstandig.
  2. Realisatie van een kraam- en zorgkliniek in de provincie Upper-East in Noord-Ghana, in Balungo.
  3. Eenvoudig te voorkomen ziekten terug te dringen door middel van goede voorlichting gericht op preventie.
  4. Voorlichting te geven op scholen en andere plaatsen over o.a. malaria en seksualiteit.

Awinbono zoekt vrijwilligers met ervaring met marketing en PR, of die een opleiding volgen in deze richting. Zij kunnen marketing studies doen ten behoeve van Awinbono Foundation en ten behoeve van de uitvoering hiervan implementatiestrategieën opzetten.