Home » Opdrachten » Ontwikkeling van marketing voor biologisch landbouwinstituut
KUS-02
  • Land
  • Malawi
  • Omgeving
  • Stad, Platteland, Binnenland
  • Themas
  • Economie en communicatie, Marketing en PR, Management en organisatie, Fondsenwerving, Techniek en milieu, Land- en tuinbouw (incl. veeteelt), Ondernemerschap, Media en ICT, Websitebouw, Marketing en PR
  • Types werk
  • Uitvoerend, Management, In team, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Kusamala Institute - Malawi

Ontwikkeling van marketing voor biologisch landbouwinstituut

Het Kusamala Institute in Malawi is een bekend instituut voor biologische landbouw, permacultuur & ecologie. We geven professionele trainingen, doen onderzoek en we promoten de biologische landbouw in Malawi. Ontwikkeling van marketing is een van onze speerpunten.

Onze missie: wij willen de voedselzekerheid in Malawi vergroten met biologische landbouw. Hongersnood komt in Malawi nog steeds voor. Dit komt voor een deel door de enorme monocultuur van maïs. Een van de zaken waar we tegenaan lopen is, dat veel Malawianen het beeld van biologische landbouw hebben dat het minder opbrengsten oplevert en te arbeidsintensief is. Wij laten juist zien dat biologische landbouwmethoden effectiever zijn, minder risicovol en juist arbeidsbesparend.

We hebben al een goede positie binnen Malawi en werkt samen met vele verschillende partijen. Zowel met kleinere gemeenschappen binnen Malawi, als scholen en instituten, en organisaties in binnen- en buitenland. Hiernaast hebben we een commerciële tuin waar biologische groenten en fruit verbouwd worden. We breiden deze in de toekomst verder uit.

Kusamala heeft in de afgelopen jaren goede resultaten geboekt. We hebben een mooie website en een prachtig terrein waar de trainingen gegeven worden. In onze zeer diverse biologische tuin worden rondleidingen en demonstraties gegeven.

We zoeken hulp bij verdere verbetering en doorontwikkeling van de website van Kusamala. Aansluitend hierop ook hulp bij het verder ontwikkelen van een marketingstrategie. Onze doelen zijn:

  • meer partners aantrekken,
  • het aantal deelnemers aan de trainingen verder vergroten,
  • verdere promotie van onze activiteiten binnen Malawi.

In deze opdracht ontwikkel je hiervoor, samen met ons, een marketingstrategie. Afhankelijk van hoe lang je blijft, kun je (delen van) je strategie vervolgens samen met ons implementeren.