Home » Opdrachten » Marktonderzoek in biologische landbouw
KUS-03
  • Land
  • Malawi
  • Omgeving
  • Stad, Platteland, Binnenland
  • Themas
  • Gezondheidszorg, Techniek en milieu, Duurzame energie, Productontwikkeling, Land- en tuinbouw (incl. veeteelt), Voedselvoorziening, Ondernemerschap, Media en ICT, Marketing en PR, Voeding, Hygiëne en veiligheid, Onderzoek
  • Types werk
  • Onderzoek, In team, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Kusamala Institute - Malawi

Marktonderzoek in biologische landbouw

Het Kusamala Instituut in Malawi is een instituut voor biologische landbouw, permacultuur & ecologie. We hebben onder meer een commercieel stuk land waarop allerlei biologische producten verbouwd worden. Op dit moment worden deze producten verkocht aan consumenten in de omgeving. We gaan de producten op grotere schaal verkopen, bijvoorbeeld aan supermarkten. Hierbij is het echter een probleem dat supermarkten voornamelijk gericht zijn op het maken van winst en niet of producten biologisch zijn of niet. Als consumenten aangeven wél biologische producten te willen kopen, zal dat ook interessant worden voor supermarkten. Daarom hebben we behoefte aan marktonderzoek in biologische landbouw.

In deze opdracht ga je een marktonderzoek uitvoeren onder consumenten in de omgeving:

  • Wat vinden zij belangrijk wanneer ze een product kopen?
  • Zijn consumenten bekend met biologische producten en zo ja, wat weten zij er precies van?
  • Wat zijn mensen bereid om voor biologische producten uit te geven?
  • Hoe moet een product eruit zien of aan wat voor eisen moet het voor hen voldoen, wil het voor hen aantrekkelijk zijn om te kopen?

Wanneer je op deze vragen een antwoord hebt, kan je van supermarkten te weten komen of zij geïnteresseerd zijn om biologische producten te gaan verkopen, wanneer er een grote vraag naar is vanuit de consument.