Home » Opdrachten » Verbeter persoonlijk potentieel (‘leadership’) van studenten op een Senior High School in Tamale
MEE-03
  • Land
  • Ghana
  • Omgeving
  • Stad, Binnenland
  • Themas
  • Onderwijs, Les geven, Coaching en training, Jongerenwerk, Opbouwwerk, Coaching en training
  • Types werk
  • Uitvoerend, Zelfstandig
  • Doelgroepen
  • Jongeren, Professionals, Gezinnen
  • Partner
  • Meet Africa - Tamale

Verbeter persoonlijk potentieel (‘leadership’) van studenten op een Senior High School in Tamale

In Ghana komen veel studenten van de Senior High School, die vervolgens toch weinig arbeidsmarktperspectieven hebben. Veel diplomahouders vinden het moeilijk om een plaats te zoeken in de wereld van het ‘echte werken’. Er wordt ze op dit terrein tíjdens hun opleiding weinig aangeboden. De school is er voor het examen en te weinig voor de periode daarna. Aan creatief en vrij denken wordt weinig ruimte gegeven.
Ook voor werkgevers geldt, dat ze de schoolverlaters niet graag in dienst nemen.

Voor deze bijna-afgestudeerden kunnen trainingen en workshops worden ingericht, waarin vooral sprake is van ‘life skills’-ontwikkeling. Alles gericht op het vergroten van de kansen op de arbeidsmarkt.
Denk aan een training Career Development. Of aan een workshop over hoe je een goeie CV schrijft. Hoe ga je een sollicitatiegesprek aan? Wat zijn je sterk en wat zijn je zwakke kanten? Andere aandachtspunten zijn: teambuilding, planning, communicatie, effectief overleggen, leiderschap, etc.
In het verleden hebben 2 studenten een eerste plan gemaakt. Dit kan verder worden ontwikkeld en geïmplementeerd.